e-mail hirdetés szolgáltatók



Magyarország legveszélyesebb útjai – lista
Guardian: a brit kilépés napjáig érkező EU-munkavállalókra a jelenlegi jogosultságok vonatkoznának
Feladta magát a belga hatóságoknak a volt katalán elnök
Jövőre az őstermelők adóbevallását is a NAV készíti
Ezen a magyar oldalon megmérheti, átveri-e a netszolgáltatója



  •  
  • Kapcsolatok tára
  •  
  • Lapszemle
  •  
  • Interjúk, riportok, szakcikkek
  •  
  • Önkormányzati ingatlanok



  •  
  • Jogszabálykereső
  •  
  • Gépjárműkereső






    A szavazás szünetel



    E-ügyintézés

    Általános hírek EU-információk Pályázatok
    Helyi hírek Felhívások Eseménynaptár

    Ügyfélvédnökök a hivatalokban

    Modellkísérletek során fogalmazzák meg az ügyfélszolgálati kartát



    Az állampolgárok és a hivatalok számára is garanciákat kínál majd az ügyfélszolgálati karta, amelyben az önkormányzatok önként vállalhatják, hogy – a törvényi előírásokon túl – szigorúbb feltételeket, határidőket, minőséget teljesítenek az iratok feldolgozása során. Az elképzelés egy-előre kísérleti szakaszban van, a jövő év folyamán születhet meg a tapasztalatok nyomán az egységes szöveg, amelyet az egyes ágazatok saját igényeik és szükségleteik szerint alakíthatnak ki.


    Két miniszter is megjelent június első napjaiban Kecskeméten, ahol jelképesen útjára indították azt a köz-igazgatási kísérletet, amelynek eredményeként meg-születik majd a közszolgálati karta szövege. Kiss Péter kancelláriaminiszter egyenesen a köz-igazgatási reform második szakaszának nyitányaként értékelte az eseményt, míg Lamperth Mónika belügy-miniszter szerint a készülő ügyfélszolgálati karta legfőbb feladata az lesz, hogy a közigazgatást minőségi standardok meghatározására késztesse, amelyek megsértése panaszjog gyakorlását teszi majd lehetővé az ügyfelek részéről. A közigazgatási szolgáltatások színvonalemelésének feltétele a ügy-intézők továbbképzése, a civil szervezetek be-vonása, a tájékoztatás javítása, valamint az eszközök korszerűsítése – mondta Lamperth Mónika.



    A nemzetközi kihívásokra és a kormány-program célkitűzéseire figyelemmel indította el a Belügyminisztérium és a Miniszterelnöki Hivatal azt a programot, amely az ügyfélszolgálati karták országos bevezetését tűzi céljául. E karták legfőbb előnye, hogy a közigazgatást minőségi standardok meghatározására késztetik, és – a követelmények megsértése esetén – szankciók alkalmazását, illetve panaszjog gyakorlását teszik lehetővé.



    Az ügyfélszolgálati karták gondolata, illetve magyarországi elterjesztésük módszere nemzetközi tapasztalatokra épül. A hazai program azonban figyelembe veszi a magyar közigazgatási viszonyokat is. Az ügyfélszolgálati karta-program bevezetése az államigazgatás és a helyi önkormányzati igazgatás területén egyaránt megvalósítható, ám eltérő módon. Az államigazgatási szervek esetében az irányító tárcák felügyeletével történik annak megállapítása, hogy a közigazgatási szolgáltatások mennyiben felelnek meg az ágazati követelményeknek. A települési önkormányzatok maguk döntik el –adott esetben a saját kartájuk elkészítésével –, hogy csatlakoznak-e a programhoz. Mindkét területen szükség van azonban – modellkísérlet keretében – annak felmérésére, hogy milyen színvonalon biztosítják a közigazgatási szolgáltatásokat, és rendelkezésre állnak-e azok a feltételek, amelyek a jogegyenlőség mellett az esélyegyenlőséget is biztosítják. E hatásvizsgálat tükrében kerülhet sor az ügyfélszolgálati karták országos bevezetésére. A programhoz kapcsolódóan elengedhetetlen, hogy az ügyfelek érdekeit védő garanciák törvényi szintű szabályozására is sor kerüljön. Ennek kidolgozása a jövő év első felében várható. Az ügyfélszolgálati karták betartását intézményesített panaszjog biztosítaná, amely lehetőséget teremtene az állampolgárok esetleges kifogásainak orvoslására. A program sikere esetén lehetőség nyílik az ügyfélszolgálati karták országos szintű kiterjesztésére. Ez a teljes körűség adhat esélyt arra, hogy az állampolgárok, illetve a közigazgatás kapcsolata új értelmezést kapjon, dinamikusabbá váljon, és javuljon a közigazgatási szolgáltatások színvonala, valamint a köz-igazgatás lakossági megítélése.


    Lamperth Mónika a Petőfi Népének nyilatkozva a következőkkel indokolta, hogy a kísérlet terepének miért Bács-Kiskun megyét választották: –Többféle szempontot mérlegeltünk, amiből kettő volt nagyon fontos – mondta. –Először azt néztük, hogy hol van fogadókészség, kik azok, akik ezt szívesen csinálják. Kár lenne a kísérletet ráerőszakolni egy olyan szakmai közösségre, amelynek ehhez nagy kedve nincs. Itt viszont örömmel végzik ezt a munkát. A másik a szakmai felkészültség. Bács-Kiskun megyében a közigazgatási hivatal vezetője és kollégái, valamint azoknak az önkormányzatoknak és államigazgatási szerveknek a munkatársai, amelyek bekapcsolódnak ebbe a programba, rendkívül felkészült szakemberek és magas színvonalú munkát végeznek.” A programban Kiskunfélegyháza, Kiskunhalas, Lakitelek, Tabdi és Tázlár önkormányzata, az Alsó-Dunavölgyi Környezetvédelmi Felügyelőség, az APEH megyei igazgatósága, a megyei közigazgatási hivatal, közlekedési felügyelet, munkaügyi központ, valamint a tompai határforgalmi kirendeltség és a kalocsai városi rendőrkapitányság vesz részt. A módszertani irányítást a Magyar Közigazgatási Intézet, az operatív irányítást a megyei közigazgatási hivatal végzi.
    A Bács-Kiskun Megyei Közigazgatási Hivatal vezetője, Metzinger Éva lapunknak elmondta, hogy terveznek egy eddig ismeretlen funkciót is, az úgynevezett „ügyfélvédnököt”. Ez egy olyan munkatárs lenne a hivatalokban, akihez fordulhatnak a hivatalos dolgaikat intézők, ha úgy érzik, lassan halad az ügyük, esetleg minőségi kifogásaik vannak.



    Felhasználónév:
    Jelszó:



    Közérdekű adatok



    Vélemények a honlapról
    Helyi ügyek
    Miért nem frissítik a honlapot?



  •  
  • Polgármesteri hivatal
  •  
  • Letölthető űrlapok
  •  
  • Rendeletek
  •  
  • Testületi ülések
  •  
  • Üvegzseb



    Helyi pályázatok










    Szakadáti templomtörténet